"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimecres, 19 de juny del 2013

Història (de la bona)


Ho veig, això dels íbers, i puge l'aposta: el que hi ha pintat al santuari d'art rupestre del Pla de Petracos --sis mil anys, si fa no fa-- són, clarament, quatribarrades. Què, com vos quedeu?



D'acord, no hi ha que prendre-se'ls a broma. Però no em negareu que aquesta vegada s'han superat a ells mateixos...



11 comentaris:

  1. Prendre-nos-els a broma seria ser massa benevolents, Pep. A escarni, és com ens els hem de prendre. Ens ho posen ben fàcil. Això que tu has fet ací és tenir classe! I de totes maneres, jo tot el dia estic pegant voltes a quina altra cosa deuen estar amagant ara mateix quan ens han amollat aquesta descomunal barbaritat. De què estan desviant l'atenció?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja podria ser com tu dius, Maria Josep, i llavors --atenent a la magnitud del despropòsit-- haurem d'esperar-ne alguna de ben grossa. Però a voltes em fa l'efecte que el que realment està passant és una conseqüència directa de la seua pròpia descomposició: elements (com aquests blavers recalcitrants) que fins ara havien estat marginals fins i tot dins del mateix partit, troben ara via lliure per dir les seues barbaritats sense que ningú gose dir-los res perquè no donen l'abast a tapar vies d'aigua... Ja saps que, a desgrat d'algun desànim puntual, sóc un optimista patològic ;) Moltes gràcies i una abraçada!

      Elimina
    2. Aquesta interpretació m'agrada molt més que la meua. Gràcies!

      Elimina
  2. M'he quedat a quadres, o eren ratlles!!??
    Què no ric, que això és molt seriós!!

    Aferradetes!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veus com són, lluna: de la Història només conten allò que els interessa ;) En tot cas aneu alerta, perquè com la cosa s'escampe, d'ací no res eixirà algú dient que els talaiòtics xerraven mallorquí (però tots, no: també n'hi havia que rallaven menorquí...)

      Una abraçada!

      Elimina
  3. Però aquestes quatribarrades no porten cap franja blava. No estaràs suggerint que els ibers valencians eren pancatalanistes?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Reconec que és una conclusió inquietant, Sergi, però jo em limite a exposar els fets. Les interpretacions --sempre científiques, per suposat-- hauran de fer-les els entesos (és a dir, "els més reputats i independents filòlecs i llingüistes") Salut i moltes gràcies!

      Elimina
  4. Estic en el Sergi, Alfred, sense blau no sé, no sé què pensar. A més, estic trasbalsat, açò de parlar i escriure l'iber modern és un vertigen pitjor que el dels grecs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara em feu patir, Vicicle, a veure si algun d'aquests descerebrats li pega per anar a valenciani... vull dir, a iberitzar les senyeres de Petracos...

      Al principi és normal un cert trasbals, però amb l'iber modern passa com amb el lapao, que de seguida t'hi acostumes. Són diverses desenes de milers d'anys parlant-lo i això, a la llarga, s'ha de notar. Salut! (i paciència, a veure quina serà la pròxima).

      Elimina
  5. No m'ho puc creure... trobo que tens un gran mèrit de treure el teu sentit de l'humor... :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Carme :) Ja veus que, amb aquesta banda, la realitat supera de llarg la ficció... Tan de bo arribe prompte el dia que puguem fer servir la ironia per a coses més profitoses. Salut i bon cap de setmana!

      Elimina