"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimarts, 21 de febrer del 2023

A mà


És, amb diferència, el que em queda més a mà, i també el que visite amb més freqüència. Però em sembla que, tret potser d'alguna referència de passada, mai no havia dit res ací sobre el castell de Cocentaina. I la veritat és que, si ho pense bé, tampoc és que faça molta falta que siga jo qui en diga res, perquè per sort i per si vos interessara és molta la informació disponible sobre aquesta emblemàtica edificació medieval, de la qual la monumental torre-palau gòtica només representa la resta més visible i coneguda d'un conjunt més ampli d'estructures defensives (llenços de mur, basaments de torres o l'extraordinari aljub conegut a la zona com a Bassa del Moro, pendent encara d'un estudi exhaustiu i detallat) que sovint passen desapercebudes per a la majoria dels visitants i que testimonien l'origen andalusí de la fortificació. El cas és que fa poc, com tantes altres voltes, vaig tornar a pujar al castell, i almenys aquesta volta m'ha semblat oportú deixar-ne testimoni, encara que siga només per poder dir que ja ho he dit. I de pas, per animar-vos, si és que no el coneixeu i en teniu ocasió, a que en feu una visita; jo ho faig amb freqüència, i no només per ser el que em queda més a mà. 






6 comentaris:

  1. Sempre aprenem història amb tu. I de passada gaudim de les fotografies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, xavier. Com quasi sempre em passa, les fotos no li fan justícia ni al castell ni als paisatges que s'hi albiren, així que hauràs d'animar-te a fer-li una visita ;) Salut i abraçada!

      Elimina
  2. En prenem nota al quadern de desitjos/viatges ! :)
    Salut !.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic segur que vos agradarà, artur. I sé que no sóc gens objectiu, però tampoc passa res, veritat? ;) Abraçada i moltes gràcies!

      Elimina
  3. Un bon desig per fer-ho realitat més aviat que tard.
    Boniques fotos.

    Aferradetes, Pep.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tan de bo, Paula. Tot és fer-se l'ànim, i ací vos rebrem amb els braços oberts ;) Salut i abraçada!

      Elimina