"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimecres, 17 d’octubre del 2012

Interiorisme




--Jo no m’ho pensaria, de veres li ho dic: per a llegir en un sillonet roig com aquest, el que més es porta aquesta temporada és Ken Follett. Precisament ens acaba d’arribar una edició nova aquests dies… Mire, mire, quina preciositat, no em diga que no combina d’allò més bé.

--Vol dir? No sé, no m’acaba de fer… Jo havia pensat en alguna cosa un poc més atrevida, però sense passar-se’n, no sé com dir-li… Unes amigues m’havien parlat de Kerouac o de Roth, però tampoc no sé jo si fiar-me molt d'elles...

--Ui, Kerouac no li’l recomane de cap manera, ja no s’estila gens. I Roth, que vol que li diga, és cert que combina bé amb quasi tot, però jo me’l veig més de sofà negre que de butaca roja, la veritat. I a més, amb aquest llum de peu li quedara un poc embafós… A veure, deixe’m pensar un moment … Si, crec que ja ho tinc: que li semblaria Houellebeq? Aquesta temporada està tornant a portar-se molt. Mire, a veure que li sembla... Jo trobe que queda d'allò més bé. En tot cas, ja sap que pot emportar-se'l i provar-lo, i si no li agrada l'efecte, es torna a passar per ací i ja busquem una altra cosa.

--Si, aquest ja m’agrada més com queda… Res, m’ha convençut, m’enduc Houellebeq. I escolte, quina música creu que li aniria bé al salonet?

--No, per a la música millor que passe per “decoració sonora”, que l’atendran encantats. En la cinquena planta, només entrar a l’esquerra....



(la meua proposta per al joc creatiu literari d'Antaviana)

20 comentaris:

  1. La veritat és que no sé quin tipus de música li aniria bé a la butaca...hauré de consultar-ho ;)

    Geeeeeeeeenial la teva aportació!! M´ha encantat!

    Aferradeta i bona tarda!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Potser alguna cosa de jazz clàssic... Coltrane? ;)

      Moltes gràcies, lluna! Una abraçada i bona tarda també per tu!

      Elimina
  2. És com qui té una cadira Jackobsen amb orgull. Aquests cognoms que cites fan més o menys decoració directament als prestatges, no pas com a nom d'una butaca! M'ha sorprès molt el teu escrit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jackobsen, Jackobsen... jo crec que li aniria bé alguna cosa de Bradbury.

      Diguem que he volgut estirar allò un poc esnob del "maridatge", però irònicament aplicat, en lloc de vins i menjars, a mobles i lectures; al remat, em fa l'efecte que per a molta gent això dels llibres no passa de ser una qüestió merament decorativa... Moltes gràcies, Helena!

      (Ho reconec: he hagut de buscar en Google què són les cadires Jackobsen; són boniques... ;)

      Elimina
  3. I per a llegir el BOE quin moble em recomana?, la tassa del vàter, potser?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona elecció, senyor; es nota que és vosté un connaisseur. Però per a aquests casos tenim també unes cadires de faquir amb claus d'acer temperat que estan donant molt de joc...

      Elimina
  4. Un cop més, em trec el barret, Alfred! M'encanta!

    Ah! I estic segura que Houellebeq, li quedarà genial! ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies, Carme :) Jo crec que si que li quedarà bé, veritat?

      Endavant i una abraçada!

      Elimina
  5. Molt bona relació de vendre un sofà amb vendre literatura per decorar. Bon punt d'ironia a l'estil caldersià. Moltes gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu, Arlequí! Un poc surrealista si que queda, però en els temps que corren no descartaria jo que se li acudira a algú ;)

      Elimina
  6. Ara no sé si és una mesura genial per potenciar la literatura o la venda de mobles... que mira que si la butaca va coixa n'hi ha més d'un que posarà el llibre de falca!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho havia pensat, porquet, però mira, tot són avantatges. El que li deia a Arlequí: a veure si encara m'hauré de decidir a posar jo el negoci (Sit&Read, llegir amb estil... ;) Salut i una abraçada!

      Elimina
  7. Molta imaginació i molta ironia.
    Un relat molt ben resolt!

    ResponElimina
  8. M'ha sorprès molt aquest relat! Positivament, vull dir. Vigila que no et contractin en un saló de decoració per fer maridatges, ara. Sona tan convincent el venedor, es nota que és molt llegit ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Sílvia! Tinc entés que els fan fer un curset intensiu, però ja es veu que aquest és tot un professional ;)

      Elimina
  9. Ostras!! Si arriba a ser Austen, me li posen farbalans arreu, hehehehe!! O faldilla de volants rumberos!!
    Genial!!
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bona combinació, cantireta! I amb un tapet de punt de ganxo sobre el respatller ;) El mal és que ara vaig mirant els mobles i pensant quin llibre li pegaria (hui he vist un sofa de cuir negre que estava demanant "La Muntanya Màgica" a crits...) Moltes gràcies!

      Elimina
  10. i pensar que no m'he molestat mai a posar noms a les cadires del menjador... soc un desconsiderat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mal fet, pons. Les cadires tenen el seu coret, i no solament agraeixen que les tractes de forma personalitzada, sinó que també són molt sensibles a què fas quan les utilitzes. Per això, la gent elegant i amb classe hem de tindre una varietat suficient de mobles de disseny per a cobrir tots els gustos literaris; costa d'imaginar, però diuen que hi ha gent que llegeix el "Tirant"... en una cadira de plàstic!!!

      Elimina