"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimecres, 2 de juny del 2021

Canvi de ritme

No sé si serà pels bars oberts, o perquè la calor ja es fa notar i la gent comença a estimar-se més la platja, però després de les meues últimes i multitudinàries experiències en el Montcabrer --i d'haver passat una bona temporada, per això, caminant altres muntanyes menys concorregudes-- em va sorprendre un poc trobar el cim de Mariola raonablement tranquil, entenent com a tal compartir l’espai amb no més una dotzena d’excursionistes. Un punt a afegir als sempre estimables paisatges de la serra, especialment bonics en aquesta època, per bé que en aquesta ocasió no eren els paisatges, ni les plantes, ni tan sols tranquil·litat allò que hi buscava, sinó costeres: si no hi ha cap imprevist, en unes poques setmanes recuperaré un viatge que vam haver d'ajornar el 2020 i faré via cap a l'Ararat per veure de pujar els seus 5.166 metres, en una ascensió tècnicament senzilla però indubtablement exigent per distàncies i altitud. La cosa és que, després d'uns mesos d'activitat física més aviat limitada i davant la perspectiva d’haver de sotmetre les cames (i els pulmons) a un esforç al què fa temps que no estic habituat, es tractava sobretot de posar-se a prova, acumular desnivell i veure com anava responent el cos a tot plegat. I he de dir que, també un poc sorprenentment, aquest primer assaig seriós no va anar gens malament, malgrat que encara em queda molt de marge de millora; massa, segurament, per al temps de què dispose. En tot cas, ja fa molt de temps que vaig assumir que fer cim és només una opció, i ja veurem en aquest cas si les circumstàncies acompanyen o si ho deixarem en intentar-ho i en gaudir tant com es puga del paisatge i de la companyia, que tampoc no és poca cosa. I al remat, el simple fet de tindre aquest viatge en perspectiva ja representa, per si mateix, un altre i esperat canvi de ritme: anar recuperant el pas, a poc a poc i amb totes les precaucions que calga, fins que deixe de ser un virus qui ens haja de marcar la cadència de la vida. 



Imatge de l'Ararat, de la Wikipedia. D'acord, és un poc més alt que Mariola, però que voleu que vos diga, em fa il·lusió provar-ho, i amb sort serà el meu tercer cinc mil...




10 comentaris:

  1. Tu entrena que mai és de més.
    I que t'he de dir del viatge?. Doncs molta sort i que espero puguis cumplir el teu somni, i si no és així, gaudeix de tot el paisatge i dels que t'envoltin.
    Ja saps que els illencs tenim un "síndrome", aquest any passat no el vaig notar molt, però ara comença a fer-me ganes sortir a veure món... mem si aviat!

    Aferradetes, Pep.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan pico en l'enllaç de l'Ararat, em surt el meu blog. Com pot ser?...

      Elimina
    2. La veritat és que em fa molta il·lusió, lluna, i més després d'haver hagut d'ajornar-ho l'any passat; un poc d'illenc dec tindre també, encara que la meua "illa" siga terra endins i en lloc de mar l'envolten les muntanyes. Altra cosa serà que al remat puga arribar fins a dalt, però només canviar d'aires i conèixer aquella zona ja m'atrau moltíssim :)

      El món està ahi fora esperant que siga el moment oportú, i segur que serà prompte. I si vens per aquest trosset, ja saps que ací tens casa... Ah, i l'enllaç: alguna cosa passava, perquè a mi m'enviava... al meu mateix blog. Crec que ara ja va bé, gràcies per l'avís. Salut i abraçada gran!

      Elimina
  2. 5.166 metres són paraules majors. Més que paraules: un cim major de cap a peus.
    Et desitjo tota la sort del món. No cal que et recomani prudència perquè pel que et conec de lluny, sé que vigilaràs.
    Friso per veure les fotografies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, xavier! En efecte, molt de respecte amb la muntanya: ja fa temps que vaig decidir que no paga la pena jugar-se-la, i si no es pot pujar aquesta volta, ja hi haurà una altra oportunitat. Ja vos contaré... Salut i abraçada!

      Elimina
  3. Molta sort en el teu intent!
    Només fer l'intent ja serà molt emocionant... i com que a més a més ho aconseguiràs encara ho serà més.
    Ja ens ho explicaràs, eh?

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant, Carme! De hui en dues setmanes volaré cap allà. A més, això de que la muntanya estiga a la zona kurda (kurds seran també els nostres guies) m'atrau molt, encara que també siga un poc inquietant per la situació de la regió i tot l'embolic recent amb Armènia... En tot cas, i com tu dius, només poder anar-hi ja és tot un privilegi... Moltes gràcies i una abraçada!

      Elimina
  4. Oh, l'Ararat! Quin objectiu! Ostres, desconec quina mena d'entrenament és addient per abordar un cim d'aquestes característiques i condicions, però imagino que et caldria pujar abans algunes coses una mica més potents que el Mariola... No sé, fer-te un Valliberna, un Besiberri, un Mulleres... excursions llargues i prou exigents, sense ser les més difícils que pots trobar. Però bé, tu et coneixes i ja sabràs què et cal, o tindràs el seny de saber si, en el seu moment, has de tirar endavant o senzillament gaudir d'estar allà. Ara m'has encuriosit, quins són els 5000 que has fet ja?? La meva total admiració!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tècnicament sembla ser una serra senzilla, només en la part final poden caldre crampons, però l'altitud és en efecte un factor a tindre molt en compte... Ja em vindria bé tindre més a mà els Pirineus (o Sierra Nevada), però m'he de conformar amb entrenament casolà: des de ma casa al cim de Mariola hi ha 900 metres de desnivell amb uns pendents remarcables, així que el que faig en aquestes ocasions és acumular dues pujades (i baixades) consecutives en sis o set hores de recorregut. Pel moment les sensacions són bones, i tan de bo que siga suficient: en els altres casos que he pujat tant (el Kilimanjaro i l'Elbrús, són els altres meus cinc mils) em va anar bé, i també em va respectar el mal d'altura. Tan de bo que seguisca la ratxa... I si no, paisatges, que no és poc. Salut i moltes gràcies!

      Elimina