"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



diumenge, 5 de setembre del 2021

Tabarca


En arribar la nit
la mar tapa les illes
i després els besa en silenci el front

Vicent Andrés Estellés


Enguany, la Festa Estellés m'ha agafat a Tabarca, acomiadant en família les vacances i l'estiu  ("Ones del mar lentament se l’enduien, / com el van dur, a llocs, indrets incògnits"). I, com sempre que he fet nit a l'illa, en arribar l'hora en que el brogit diürn deixa finalment pas a la calma de la nit, he recordat els versos del mestre, que podrien haver estat escrits precisament per a aquest lloc i aquest moment, i fins i tot m'ha semblat sentir el bes, silenciós per fi, de la mar. Illes de cap al tard...




No sap pilot, ni ho sap qui du el timó,
el vent que fa, i segueixen per un
antic costum els camins de la mar.
Així vaig jo, com perdut en les hores,
com navegant que busca far enlloc
que el pot guiar; però la meua nau
sent els embats dels vents contradictoris,
i un cansament de fusta l'escomet.






8 comentaris:

  1. Tots els dies la veig i ben prop la tinc, bons records em dona, potser em passe per allí alguna altra vegada, quan la gent escampe. Jorditema

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo mai hi havia fet nit durant l'estiu, Jordi, i és cert que és diferent: la calma del poblet, quan marxa l'últim vaixell, no és comparable amb el que passa a la tardor o l'hivern, quan et quedes pràcticament sol a tota l'illa. Però a canvi, trobes ara en estiu algun lloc obert per fer-te'n una després de sopar ;) Salut i una abraçada!

      Elimina
  2. Quina calma, les teves fotos i els versos… em sembla un final de vacances excel·lent.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Carme :) Tabarca és un lloc certament especial, i malgrat les multituds que l'ocupen cada dia cada estiu, l'illa manté tot el seu encant. Però quin descans, al capvespre, quan quasi tot el món marxa... Salut i abraçada!

      Elimina
  3. El mar, la poesia el cel i el sol... Un excel·lent!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, xavier! Qualsevol lloc és bo per recordar Estellés. Però hi ha alguns que s'hi presten especialment perquè són, per ells mateixos, poesia... Abraçada i moltes gràcies!

      Elimina
  4. Em transmet serenor.
    Has triat un punt excel·lent per acabar les vacances.

    Aferradetes, Pep.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també crec que va ser una bona tria, lluna. Enguany no hem pogut fer viatge familiar, i ens abellia acomiadar l'estiu junts abans que les meues filles marxaren i encara que fora un lloc proper. I això és el que té, Tabarca, en aquestes dates: el contrast entre el tràfec dels dies i la serenor de les nits... Abraçada i moltes gràcies!

      Elimina