"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimecres, 28 de febrer del 2024

Habitualitats


Anar donant eixida al rebals inevitable de tasques a la faena, reprendre allí on els vaig deixar els llibres i altres coses que van quedar pendents quan vaig marxar, tornar a caminar per paisatges familiars i indubtablement més manegívols... També aquesta vegada --ja em va passar una cosa pareguda quan vaig tornar fa uns mesos del meu últim periple marroquí-- està costant-me bastant recuperar el ritme normal de les coses, potser perquè almenys una part de tal “normalitat” em fa, francament, molta peresa. A poc a poc, però, m’hi vaig sobreposant, i la llista d’habitualitats finalment recuperades després del parèntesi viatger va incrementant-se dia rere dia. Hui mateix, sense anar més lluny, hi afegisc tornar a escriure al blog; començar a preparar algun pròxim viatge, no haurà d’esperar massa a incorporar-se.





Veig, repassant entrades antigues del blog, que alguna cosa he deixat dita sobre els voltors que a hores d’ara sobrevolen Mariola, però pràcticament res de l’escenari físic --les Pedreres Blanques o de Sant Cristòfol-- del projecte que va aconseguir que aquesta emblemàtica espècie tornara a les comarques del sud valencià de les què havia desaparegut feia molts anys. Deixe doncs pendent per a una altra ocasió dir també alguna cosa d’aquest paratge singular, modelat per segles d’acció humana però que ha assolit a hores d’ara una rellevància ambiental innegable, i pel qual sempre paga la pena tornar a caminar. I a tall, per cert, de l’habitualitat com a paraula: mentre que el diccionari de l’AVL l’admet senzillament com a “qualitat d’habitual”, no la trobe recollida al DIEC però si al Vocabilari Jurídic del Termcat, on es defineix com a “grau de recaiguda en la comissió d'una mateixa infracció penal per part d'un mateix subjecte”; crec que, quant a mi i si més no en aquest context, em fa més paper la primera accepció...







2 comentaris:

  1. Què maco el vol del voltor i què bé que l'hagueu pogut recuperar!.

    Pel que fa a "l'habitualitat" sempre és bo retomar-la, siguin quins siguin els motius de deixar-la aparcada. Està clar que hi ha aspectes que ens agraden menys o ens fan molta mandra.

    Aferradetes, Pep.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que nosaltres vam ser els primers sorpresos per l’èxit del projecte, perquè molts pocs anys després de començar-lo (l’any 2000; en fa ja uns quants, d’això...) ja van començar a reproduir-se a la zona... Veure’ls ara sobrevolant majestuosament la serra dona una satisfacció especial, com també que la gent d’aquestes terres els haja fet seus i que cada volta vinguen més persones de fora atretes també per la seua presència: hem perdut moltes batalles, i segur que en perdrem encara més, però de tant en tant, com cantaven els Manel, també podem dir que ens en sortim 😊 I quant a l’”habitualitat”, reconec que tinc amb ella una relació un poc complicada: em va bé per no calfar-me massa el cap i quan no la tinc la trobe a faltar, però quan en tinc massa faig tot el possible per fugir-ne... Abraçada i moltes gràcies!

      Elimina