"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimarts, 23 de juny del 2026

Enyor de nord


Podria dir moltes coses sobre els dies que hem passat caminant pels extraordinaris paisatges d'Islàndia. I és pràcticament segur que les diré, més prompte que tard, perquè per tot plegat --els indrets majestuosos, les condicions a estones rigoroses, les vistes aclaparadores i la immillorable companyia-- ha estat una (altra) experiència senzillament memorable. Però com sol ser habitual en aquests casos, m’estime més començar per posar un poc d'ordre en notes, imatges, idees i records, i ja arribarà el moment de parlar pròpiament d’un viatge que, sense que nosaltres ho sospitarem en aquell moment, va acabar donant la raó al famós “Þetta reddast” dels islandesos: al remat (i a vegades inclús diria que contra tot pronòstic), tot es va acabar solucionant. Molt més que això, de fet: tot va ser simplement magnífic. I com enyore, ara mateix, el nord i la frescor...

 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada