"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dilluns, 8 d’octubre de 2012

Molt senzillament és el nostre





"Un tros només d’aquest país
és aquest poble;
en ell, però, toquem tot el país:
la serra de Mariola,
l'Aitana de llegenda,
la serra del Penyagolosa,
la costera del mar,
unes formes de vida
i de rebre la mort quan Déu ho mane.
No és millor ni pitjor aquest país;
molt senzillament és el nostre,
el teu, el meu.
No el defensem encara;
tractem només, tu, jo i aquell,
d’afirmar-lo,
de dir-lo.
Per això aquest cant que inicie
voltat, com per gresols humils,
per uns quants noms il·lustres
que m’hauran de guiar
a través de la nit,
a través del país
 del nostre poble.
Ací em pariren i ací estic."

Vicent Andrés Estellés



El diem, l'afirmem, hui més que mai. I el defensem: no és millor ni pitjor, aquest País; però ací ens pariren, i ací estem. Bona Diada del 9 d'Octubre! 



 







16 comentaris:

  1. Que passeu una molt bona i reivindicativa Diada! Que sonin les dolçaines en harmonia, unió i llibertat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, porquet! Ahí estarem, units, alegres i combatius, fent País per fer Països. Salut!

      Elimina
  2. Farem País, farem Països.

    Molt bona Diada!

    ResponElimina
  3. Bona Diada, Alfred. Jo, ja saps, pedalaré una bona estona. Salut i una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona Diada, Vicicle! Et pegaries una bona suada, perquè els que només caminàrem en vam passar tota la que vam voler... Salut i una abraçada! (per cert, per allí em vaig trobar a Manel, que feia molt de temps que no ens veiem ;)

      Elimina
  4. Cada cop que celebrem una commemoració on sona la Muixeranga d'Algemesí, ja m'emociono abans de començar i tot, envoltada per aquell respectuós silenci que dóna el toc d'inici a les primeres notes... pell de gallina!.
    He vist per internet alguns dels actes que organitza l'esquerra independentista a diversos llocs del País Valencià: gaudiu-ne molt, que nosaltres des d'ací dalt us fem companyia i també hi participem de tot cor.
    Molt bona Diada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta és una de les coses que m'han agradat més d'enguany: a moltes comarques s'han fet actes, molts d'ells obertament reivindicatius i amb concurrència remarcable. Però és encoratjador també veure com, a poc a poc, va guanyant-se espai en els actes de València, durant molts anys capitalitzats quasi exclusivament per la dreta més rància --i, fins i tot, per l'extrema dreta. El camí serà llarg i difícil, però vull creure que s'avança.

      Em passa el mateix amb la Muixeranga: unes notes tan senzilles, i tan com poden arribar a dir... Salut i una abraçada!

      Elimina
  5. Molt bona diada a tots!!! Que tingueu un dia bonic i profitós!

    A mi també m'emociona la Muixeranga...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Carme! Ja ho crec que n'és, d'emocionant...

      Elimina
  6. Un post commemoratiu preciós. Bona diada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, novesflors! Estellés sempre ho posa fàcil; com la Muixeranga: aparentment senzill, però profundament arrelat en la terra.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...