"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimecres, 27 de desembre del 2023

Fent cames

Ja m’havia fixat en el viatge un temps abans, i fins i tot a principis d’any vaig arribar a formalitzar la prereserva amb l’amic Pako Crestas, que té també la culpa d’açò. Però amb tot allò del diagnòstic, saber del tractament al què m'hauria de sotmetre, i fins i tot el viatge que ja tenia previst a l'Okavango, van aparèixer els dubtes (raonables, crec) fins que el mateix dia en que vaig ingressar a l’hospital per a l’operació vaig decidir fer-me definitivament avant: a banda d'abellir-me molt, vaig pensar que amb uns mesos per davant plens d’incerteses, un repte com aquest m’ajudaria a mirar més enllà. I a més a mes, en últim cas i si la cosa es complicara, sempre estaria a temps de tirar mà del segur de cancel·lació. El cas és que han passat --ràpids-- els mesos, la recuperació avança raonablement bé, i si no hi ha cap problema d’última hora a finals de gener m’agafaré uns dies i viatjaré als Andes, just a la frontera entre Xile i Argentina, per provar de fer cim al volcà Ojos del Salado; provar-ho, perquè quasi sis mil nou-cents metres d’altitud, i més en un context --en plena puna andina, tot i que siga estiu austral-- especialment inhòspit i exigent, són indubtablement paraules majors per a mi. Pel moment, i això explicaria algunes de les entrades del blog en aquestes últimes setmanes, tot el que puc fer es veure d’anar millorant tant com puga la meua forma física, encara que siga pujant (i baixant i tornant a pujar) les muntanyes que em queden més a mà. Això, i treure’m pressió, perquè és evident que tampoc no passa res si no faig cim i només amb poder conèixer tot allò --i, si tot va bé, superar per primera volta el límit dels sis-mil, que em sembla un objectiu bastant raonable-- ja em donaré per satisfet. I res, que ja vos aniré contant d'ací a que marxe, a veure si per a llavors he aconseguit tindre les cames un poc més fetes...






8 comentaris:

  1. M'agrada molt, com ho planteges, amb il·lusió, amb moltes ganes, però també, amb acceptació (si cal) dels límits de les teves forces. Sempre és més possible arribar al cim sense pressions, ni sense sensacions de fracàs si no s'hi arriba, que no pas posar-nos-ho com si fos imprescindible i irrenunciable. Estarà tot bé, mentre ho gaudeixis, arribis on arribis i així guanyes possibilitats.

    M'alegormolt que puguis fer aquests viatges de natura, tan espectaculars i exòtics... quevagi molt bé i que nosaltres també poguem gaudir-ho en diferit...

    Bon començament d'any, Pep!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tindre per davant la perspectiva del viatge i el repte de tractar de pujar a la muntanya m'ha vingut molt bé com a estímul extra després de la baixa, per exemple per a anar recuperant la forma física, per controlar la dieta, i per trobar menys a faltar el cigarret (si, des de fa sis mesos he deixat totalment el tabac, i la veritat és que em va d'allò més bé :) No et negaré que, ara que s'acosta el moment, fa també una mica de respecte, però ja fa temps que tinc assumit que l'única forma raonable d'acostar-se a la muntanya és acceptant que pujar-la és només una opció, que hi ha moltes formes de gaudir-la i que allò que compta, al remat, és l'experiència, i estic segur de que aquesta, arribe a l'altitud a la què arribe, pagarà sobradament la pena. I quant als viatges, realment em sent un privilegiat per poder-los fer i poder veure (i viure) coses que fa anys no podia ni imaginar que tindria a tocar; ara, ja saps que també pense (i practique) que, per a veure meravelles, no cal anar-se'n massa lluny... Moltes gràcies, una abraçada i que tingues una molt bona eixida i entrada d'any

      Elimina
  2. Doncs em sembla molt bé així com penses fer-ho. Estic totalment d'acord amb les paraules de la Carme: sense pressions ni sensacions de fracàs. Tu, més que ningú, saps com tens els cos en tot moment, així que endavant.
    Estarem esperant des d'aquí, totes les meravelles que ens puguis mostrar.

    Que vegem acabar i començar l'any de la mateixa manera o molt millor.😉
    Aferradetes, Pep.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així ho veig jo també, Paula. Ni que al remat m'haguera de conformar amb veure la muntanya des de baix, deixaria de ser, estic segur, tota una experiència; per conèixer uns paisatges com aquells, dels què he vist mil imatges però que em costa imaginar com seran en realitat, però també per la gent que coneixes fent aquestes coses i, en general, per l'experiència que representa haver d'eixir d'allò que diuen la "zona de confort"; en aquest cas, em tem de d'una forma bastant notable... Una abraçada gran i que comences molt bé l'any!

      Elimina
  3. Quin viatge més meravellós t'espera Pep, puges més amunt o menys, tot el que voràs i gaudiràs pagarà la pena, i jo espere que em contes tot, saps que m'encanta. A seguir provant-te. Bona entrada d'any. Fins aviat😘🌹🍀. Querola

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ahí estarem: per provar-ho no serà, però ja veurem com va responent el cos (i si les condicions acompanyen, per suposat). Pel demés, a veure si ens veiem prompte: controlar si et puc mantinre el ritme a les pujades és un dels meus principals indicadors ;) Abraçada, salut i moltes gràcies!

      Elimina
  4. M'he quedat bocabadat! Com qui diu, acabes de vindre i ja estàs anan-te'n!

    El repte és gran i alt, 6.900 m no és poca cosa i jo me n'alegre molt que et trobes tan bé, després de la intervenció i del descans obligat. Les il·lusions curen i donen energia.

    Pep, et desitge molta sort en aquesta nova aventura i esperem que també ens la contes :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. La veritat és que quan ho veia des de lluny no semblava que tots dos viatges estigueren tan a prop, però si que ha quedat un poc així (i com que no em vaig posar a pensar seriosament en un fins que vaig acabar l'altre, ara vaig un poc justet de temps preparant-me el material; què hi farem... ;). Tractar de fer cim a Ojos és un repte important, en efecte; ja veus que m'ho prendre amb calma, però sense renunciar tampoc a la il·lusió d'aconseguir-ho si les circumstàncies acompanyen: em trobe raonablement fort, vaig amb una gent molt preparada i, tal i com s'ha programat el viatge, hauríem de tindre temps i ocasions suficients per aclimatar com cal (i de xafar, en el procés, algun altre sis mil bastant més assequible). En tot cas, només amb poder provar-ho (i trepitjar també aquells paisatges andins; ho pense i encara em costa creure-m'ho...) em donaré sobradament per satisfet. I alguna cosa deixarem escrita per ací, quasi segur ;) Moltes gràcies, salut i una abraçada gran!

      Elimina