"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



diumenge, 3 de gener del 2021

Lifewatching



Definitivament, em falta vista i em sobra impaciència. Preferisc anar fent camí, sense deixar de parar atenció, i si es presenta l'oportunitat tractar d'agafar-la al vol. Parle, ara, d'observar ocells (això que en diuen birdwatching); però a poc que hi pense, és sorprenent a quants aspectes de la meua vida podria, a hores d'ara, aplicar-ho.



Mosquiters i boscarles (o xitxarres, diria que de canyar, a falta d'opinió d'expert) agafades al vol al riu d'Alcoi, a prop de casa. Jo, abans, era molt més pacient, i planificador; i no parle, només, d'observar ocells...




8 comentaris:

  1. La primera paraula que aprenc aquest 2021: birdwatching,
    Sabia que hi ha gent que hi dedica moltes hores però no en sabia el nom.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja se sap que en anglès tot queda com a més seriós, Xavier. Hi ha qui en diu "ocellejar", que no està malament; el diccionari normatiu valencià recull "pardalejar", però amb el sentit de "fer el fava", que no se n'adiu massa; o potser si... ;) Salut i moltes gràcies!

      Elimina
  2. Entenc que parles de veure i caçar oportunitats que et passen per davant, però si parlem de veure bestioles en llibertat, dir que jo gaudeixo molt de veure-les, però no tant d'anar-les a veure. És a dir, tinc poca paciència per quedar-me quiet en un lloc esperant a veure alguna bèstia i fer-li fotos, però si vaig caminant i me'n trobo alguna per la muntanya, o per qualsevol altre lloc, reacciono com si hagués vist la vuitena meravella del món.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així és, XeXu. Tinc amics, als que aprecie molt, que poden passar-se hores esperant per a fer la foto perfecte (i la veritat és que sovint ho aconsegueixen), però jo sóc incapaç. M'agrada més anar fent i deixar-me sorprendre, encara que les fotos isquen desenfocades (o directament no isquen): només la sensació de veure és, com tu dius, suficient. I en la vida en general... Doncs un poc igual: cada volta valorant més les oportunitats que es presenten sense haver-les previstes ni planificades; serà que estic fent-me major... Salut i moltes gràcies!

      Elimina
  3. Com aficionada a la fotografia et puc dir que tampoc sóc molt pacient, també vaig enxampant les coses al vol. Passar hores i hores esperant que passi alguna cosa, no va amb mi.
    Bones captures ens mostres, la darrera foto és la que m'agrada més.

    Aferradetes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El valor de la instantània, lluna; tenim ànima de reporter ;)

      M'agrada molt la fotografia, però no arribe ni a aficionat: em falta equip, i sobretot coneixements; potser algun dia. Mentre, i encara que siga de tant en tant, alguna surt enfocada... Moltes gràcies, abraçada!

      Elimina
  4. Ja veig que som una colla d'impacients... esperar molt tampoc fa per a mi...
    malgrat tot has aconseguit bones fotos, no conec aquests ocells ni tampoc el seu nom.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La paciència està sobrevalorada, Carme ;)

      Aquest grup dels mosquiters, bosquetes, boscarles i similars se'm fa molt complicat per identificar-los: tots s'assemblen molt, i a més no paren quiets... Salut i moltes gràcies!

      Elimina