"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



diumenge, 21 de novembre del 2021

El bany


La pluja, fina però seguida, ha caigut tota la nit, i podria imaginar-me'ls ben xopats després d'hores precàriament arrupits entre les fulles d'algun arbre. Però en deixar de ploure, amb les primeres ullades de sol, els teuladins del veïnat es llancen enjogassats al toll que s'acaba de formar i es banyen amb delit entre esguits i revolades. Molt probablement, pense mentre els mire, l'aigua fangosa els servirà per protegir les seues plomes dels molests paràsits, la qual cosa explicaria aquest comportament que em resulta un poc xocant perquè, després d'una nit sencera sota l'aigua, crec que jo m'haguera estimat més aprofitar el sol per eixugar-me. És evident, però, que ells ho veuen d'altra forma, i m'hi fan pensar, també: poca cosa hauran pogut fer, durant la nit, per evitar mullar-se, però el bany --el lloc i el moment, potser també la companyia-- l'escullen ells. I diria, francament, que es diverteixen. 



6 comentaris:

  1. Potser s'han tret el fang que acompanyava a les gotes de pluja, qui sap !....com diria algú, "Això és un misteri!" hehehe.
    Salut !.

    ResponElimina
    Respostes
    1. He consultat a companys que entenen d'aquestes coses i s'inclinen per l'opció de que allò que busquen als bassals és precisament el fang, per allò dels paràsits i per la cura de les plomes. Però mira, a mi em va resultar cridaner veure'ls tan cofois a remulla després de tota la nit de pluja. Misteris de la natura, en efecte ;) Salut i moltes gràcies!

      Elimina
  2. Què maca la foto!
    Crec que és tot un misteri, tot i que sembla que s'ho passen molt bé. Nosaltres que, tret d'un dia, no ha parat de ploure des de fa gairebé més i mig, crec que aquests banys no ens vindrien gens bé. Morta de fred i això que encara no hem arribat a l'hivern, si em descuit faré com els óssos, hibernant tot l'hivern.

    Aferradetes, Pep.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Paula! He anat seguint l'oratge que heu tingut aquestes últimes setmanes per allà, i ausades que vos n'ha caigut a manta... I a mi em passava el mateix, veient-los: només de pensar-ho ja m'agafava fred. Veurem com es presenta l'hivern... Salut i abraçada!

      Elimina
  3. Que bonics! Segur que es diverteixen o al menys així ho vull creure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Feia tot l'efecte que si que es divertien, Carme. I mira, entre capbussons i revolades, em van tindre entretingut una bona estona ;) Abraçada i moltes gràcies!

      Elimina