"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



dimecres, 23 d’agost del 2017

Per barret, Pirineus


Ha estat, pràcticament, una visita llampec: anar a Prada diumenge, parlar dilluns i tornar dimarts, que hui calia treballar. Però les hores de cotxe (i les corresponents emissions de CO2, tot s'ha de dir) han pagat àmpliament la pena. Ha estat un privilegi participar en la Universitat Catalana d'Estiu, i més encara de la mà d'un mestre com el professor Martí Boada, coordinador del curs en el què he intervingut i de qui sempre hi ha tantes coses a aprendre. I bé, és cert que una volta més he hagut de marxar del Conflent sense haver tingut temps de pujar al Canigó; però almenys, aquesta vegada, vaig poder allargar-me fins a Sant Martí, que era una altra assignatura pendent des de feia massa temps, i fins i tot voltar una estoneta pels extraordinaris paisatges que l'envolten. Poc a poc, coneixent un poc millor la llesqueta, que deia l'Ovidi; i a la pròxima el cim, sense falta, que bé que el trobaré, tan imponent com sempre, quan hi puga tornar: i la tempesta, el torb, l'odi i la guerra / al Canigó no el tiraran a terra, / no esbrancaran l'altívol Pirineu.





6 comentaris:

  1. Has de venir més dies, que si no no hi ha temps de fer muntanyes. Jo aquest cap de setmana torno al Pirineu, en tinc moltíssimes ganes! Espero que ens faci bon temps...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens tota la raó, XeXu. I el cas és que ja comptava que no tindria temps, però això no lleva que m'haja sabut greu... Si tot va bé, potser a setembre podré encara fer una escapada cap allà. Pel moment, sort amb el temps aquest cap de setmana i gaudeix-los bona cosa!

      Elimina
  2. estàs ben entretingut cultura , ciència i paisatge

    ResponElimina
    Respostes
    1. No em puc queixar, Elfree :) Fa un poc lleig dir-ho, però mai no havia estat a la UCE, així que tot plegat m'ha fet molta il·lusió. Salut i moltes gràcies!

      Elimina
  3. Hem estat ben a prop. Jo era a la Vall Ferrera.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les mateixes muntanyes amb accents diferents... Espere que hages gaudit molt a la Vall; jo espere també tornar-hi prompte, la trobe molt a faltar... Salut i moltes gràcies!

      Elimina