"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



divendres, 28 d’octubre del 2011

Tardor sentida

Anit, els Manel --magnífics-- a Alcoi. D'ací no res, camí cap a Barcelona; i, si tot va bé, encara tancarem el cap de setmana amb la tradicional visita a la Fira de Tots Sants, que ja sabeu que em tinc per persona recta i animal de costums. Potser és per això que he esperat tant la pluja, que s'ha fet de pregar més que altres anys però que, pel que es preveu, vindrà tan illetrada com sempre: serà que encara no ha trobat qui la porte a escola, qui li diga com s'ha de ploure... Siga com siga, arriba la pluja i, amb ella, també una sensació de tardor que encara no he tingut fins ara. I que he trobat tan a faltar --els costums, de nou-- que els codonys collits segueixen a casa, esperant el seu moment: no puc concebre una tardor sense codonyat, però tampoc sabria  fer-ne, de codonyat, sense sentir-me en tardor... Bon cap de setmana, i tan de bo la pluja (ens) sàpiga ploure.



16 comentaris:

  1. Tant de bo!
    Bon cap de setmana i bona Fira de Tots Sants.

    ResponElimina
  2. Tu també allà, al 'fucking' concert dels Manel (perdó, és el dia d'avui el q em du a emprar tan malsonant paraula...).
    El concert estaria genial, i jo ací... Encara no sé com no em faig fletar un avió. En fi, espere tenir altra oportunitat amb ells en el futur, i amb una mica de sort fins i tot trobar ocasió de saludarte :)

    ResponElimina
  3. jejeje...
    nosaltres, baixant Tudons camí del concert de Manel, ens pensavem que la pluja ja havia arribat a Alcoi pels llamps que es veien en la llunyania.

    ResponElimina
  4. Aquí, avui, de moment s'aguanta, i ens va bé, tenim per primera vegada una fira al poble! Bon pont!

    ResponElimina
  5. Bon cap de setmana i que la pluja sàpiga ploure...ara sí de pet a la tardor, bona castanyada!

    ResponElimina
  6. carina, no sé que vaig fer amb el mòbil que em deixaren --que poca traça tinc per aquestes coses-- però el cas és que en lloc de publicar el teu missatge, va desaparéixer. Però no del correu:

    El bo de la pluja és que vingui sense fred, perquè si no aquest any no menjarem ceps. De tota manera, si no és pels ceps, no m'agraden gens aquestes estacions intermitges, sóc més d'extrems. Molt bon cap de setmana.

    Que mira, en sabia molt greu ;) A la qual cosa afegiria que tan de bo: no és, la meua, terra de ceps, però per una bona cistella d'esclatasang vendria la meua ànima al fons monetari internacional... No tinc moltes esperances, però si com tu dius no refreda molt i el vent es comporta, potser encara hi haurà sorteta. Gràcies, disculpes, salut! (i avisa si en trobes)

    ResponElimina
  7. Gràcies, Jp! El cap de setmana, magnífic --feia temps que no feia turisme per bcn-- i a la Fira d'ací una estona, a pel panfigo i el gaiato de rigor ;) Salut!

    ResponElimina
  8. Cinderella, es perdona l'expressió malsonant -certament impròpia en una persona com vós-- perquè, realment... va estar molt bé. I no diré més per no furgar en la ferida ;) D'oportunitats, segur que no en faltaran, si no en Alcoi no massa lluny. I si és aixi, compte que hauriem de feruna cerveseta precís :) Pel moment, que gaudisques molt la tardor bàltica --que a mi, ves per on, em fas molta enveja perquè allà ha d'haver bolets per a omplir cistelles sense parar...

    ResponElimina
  9. Àngels, haurien d'haver-vos pujat a l'escenari a saludar, perquè travessar el port de Tudons (dues vegades i amb encontre en la tercera fase inclòs) per anar només a escoltar-los, té molt de mèrit ;) Salut!

    ResponElimina
  10. Gràcies, zel! veig que hi ha coincidència de fires amb la de Cocentaina, que és tot un aconteixement --per antiga i per la quantitat de gent d'arreu del país que s'hi acosta. Jo, a barcelona, no vaig arribar a veure ploure... Bon pont (i bona fira) també per tu!

    ResponElimina
  11. És cert, Elfreelang! amb aquestes temperatures que teniem --i que no acaben de marxar, pel què es veu--, ni havia pensat encara en les castanyes, i mira que m'agraden torradetes... a veure si comencem la temporada, que ja va tocant. Gràcies, salut!

    ResponElimina
  12. (per cert, que no ho he dit: si més no en aquestes comarques, i pel que he vist i sentit, sembla que la pluja ha sabut ploure: molta i seguideta, però sense rebentar res i fent saó, que ja calia. Ja veurem que passa amb la següent...)

    ResponElimina
  13. I jo que aquest matí he vist les castanyes, he dubtat si comprar-ne o no i m'he dit, va, encara és massa prompte.
    I ara me'n menjaria unes quantes:)

    ResponElimina
  14. A mi això de la pluja només em molesta quan vaig a caminar cada dia. Ara mateix tinc boira matinal on sóc.

    ResponElimina
  15. novesflors, ara mateix estic pensant-me d'omplir l'estufa de llenya i donar per oficialment inaugurada la temporada, que hui sí que fa dia...

    ResponElimina
  16. Helena, a mi fins i tot caminant no m'importa la pluja si no apreta molt; el vent, en canvi, em molesta moltíssim. I la boira, simplement m'encisa: el paratge més quotidià sempre sembla diferent, desconegut, amb un punt màgic... sempre que no deixe de saber on estic, clar ;)

    ResponElimina